bagayaan bahasa banjar - Update 29 januari 2013



tulisan nang ngini ku dangar 100% dari lawak "JON TRALALA"

musleh : apa yo bahasa jepangnya gawian nang kadada baguna ?
ebet     : sa-sa-hi kura-kura......

musleh : bet, ikam lawas kada kalihatan, badiam dimana ?
ebet     : aku lawas di malaysia
musleh : di malaysia tu di intang mana ?
ebet     : aku diam di kucing
musleh : kaya apa kabar di kucing ?
ebet     : tikus kada bisa hidup.....
musleh : aku gen suah badiam di malaysia
ebet     : di malaysia dekat mana
musleh : di johor
ebet     : di parak mana tu ?
musleh : parak asar ........

ebet     : kanapa mus pina muha mu masam ?
musleh : pacar ku di ambil urang bos ai
ebet     : kanapa sampai diambilnya ? aku batakun dahulu. mana gagah inya lawan ikam ?
musleh : gagah aku
ebet     : sugihnya ?
musleh : sugih aku
ebet     : gantengnya ?
musleh : ganteng aku
ebet     : BUNGULNYA ?
musleh : bungul a..........ku................?!?!?!


pidato
salamu'alaikum warahmatullahi wabar katuuh
bapa-bapa yang tarhormat
ade-ade yang terhormat
anda tahu, nih saya belum disunat ..........
saya ini adalah orang kaya
orang kaya, nih lihat muka saya
kaya wa..rikk.........
saya ne orang kaya
makannya empat sehat lima sempurna enam kekenyangan...........
kalau pagi makan daging ayam
siang makan hati ayam
tapi kalau malam maling ayaaam..................

musleh : bet, bisakah bahasa inggris ?
ebet     : bisa
musleh : cuba artikan, gut naigs ledis en jentelmen, de plai kers nau goding wor king WAU                .               WAU...
ebet     : "kucing bakalahi"
musleh : bahasa inggrisnya panjang ?
ebet     : long
musleh : baju panjang
ebet     : longdress
musleh : kalau nasi panjang
ebet     : "lontong"............
musleh : kapal panjang ?
ebet     : long boat
musleh : selawar ganal
ebet     : "longgar".............
musleh : kalau tanah erosi ?
ebet     : longsor
musleh : kada barambut ?
ebet     : "longooor".............
musleh : kalu menyanyi ?
ebet     : singing
musleh : kalau melihat baju perempuan yang tertutup ?
ebet     : sing kai .......
musleh : kalau melihat ?
ebet     : see
musleh : melihat perempuan cantik ?
ebet     : sikaaaat............

3 orang musisi ternama
usup pegang gitar
ebet pegang gendang
musleh pegang setrummm..........

menyanyi lagu wali
apa salahku apa salah ibuku
ibumu maling sapatu
apa salahku apa salah ibuku
ikam kaya hayumu

terjadi perkelahian 2 pendekar sakti
musleh : aku adalah keturunan pendekar bambu kuning...
ebet     : jangankan pendekar bambu kuning, pendekar gigi kuning gen aku kada takut.............


aku ne banyak pangalaman banyak pangaramput..............
masalah pacar jangan dikisah. di banjar nang ba tahi lalat ja dua yang ba tahi mata tiga............
tahun2011 samalam aku sawat ka arab. di sana indunesia ne masih manang, kada usah yang lain cuba dangarkan haja bunyi kantut kita disini gen pit..pit..pit..pit..pit..pit..pit.. (kaya lagu unyil). amun di arab urangnya ganal-ganal pang jadi suara kantutnya sakali ja. DA GUMM..........
amun pengalaman aku sudah takuliling, banjar-jakarta-surabaya-bali-lombok-kapadasan-bulik lagi ka banjar.
waktu bakuliling pakai jukung, 3 hari 3 malam terapung-apung. kadang-kadang timbul kadang-kadang tenggelam. timbul tenggelam timbul tenggelam akhirnya tinggalam sama sekali.

bahasa cina
haiya...shi shi a nuai mihau ma, u han hau, u hai cing, mu hau ching chau ca, u hau ching cing muha kaya kucing ...........


khusus anda yang berlokasi di wilayah kalsel dan kalteng dan mau cari barang seken tapi kualitas bagus, SILAHKAN ANDA KLIK DI SINI

mau jualan pulsa ? atau mau jadi Master Dealer Pulsa All Operator ? klik DISINI

BACA JUGA ARTIKEL MENARIK INI: